Webáruház készítés

Webáruház készítés vagy bérlés?

A webáruház üzemeltetéssel foglalkozó weboldalak, blogok és Facebook csoportok gyakorta felbukkanó témája a webáruház készítés előnyeinek és hátrányainak összevetése a webáruház bérléssel. Mivel a Viltor egy bérelhető webáruház rendszer, így nyilvánvaló, hogy mi melyik megoldás favorizáljuk, a webshop bérlésnek több előnyét látjuk a készítéssel szemben, mint fordítva. Azonban itt jegyeznénk meg, hogy a webáruház nyitásának nem ez a legsarkalatosabb kérdése, rengeteg más szempontot is figyelembe kell venni egy webáruház indítása előtt.

Mi a webshop készítés és hogy néz ki a bérlés?

Ha webshopot készíttetünk magunknak, akkor egy erre szakosodott céget keresünk fel. A cég az általunk elképzelt webáruházat fogja elkészíteni. Ez azt jelenti, hogy töviről hegyére átbeszéljük a leendő rendszer működését, más rendszerekkel (pl. számlázóval, bankkártya elfogadóhelyekkel) való külső kapcsolatait, külső megjelenését, adminisztrációs felületének felépítését, illetve az esetleges egyedi, más webáruházakban általában nem megtalálható igényeket (ilyen lehet mondjuk egy póló webáruházban a ruhára kerülő díszítés online, vevő általi megtervezése, vagy mondjuk egy bútor webáruház mellett, azzal szinkronban működő telefonos applikáció fejlesztése, amelyen a saját szobánkba is "kivetíthetjük" a bútorokat).

Tudnunk kell, hogy a webáruház készítő cégek sok esetben nem a saját maguk által fejlesztett webáruházat árulják, hanem un. Open Source webáruház motort (pl. WooCommerce, Magento, PrestaShop) használnak, amelyek ingyenesen elérhető bárki számára. A webáruház készítés itt nem arról szól, hogy nulláról felépítenek egy komplett webáruház megoldást, hiszen ez a folyamat hosszú ideig eltarthat, amit senki nem fizetne ki. A kereskedő itt azért fizet, hogy a cég a hosszú idő alatt megszerzett tapasztalatával

A webshop készítés mellett a webáruház bérlés a másik opció. A bérelhető webáruházakat kínáló cégek felismerték, hogy a webshopok a legtöbb funkcióban nagyon hasonlítanak egymásra, így ugyanazon motor futhat sok-sok áruház mögött. Amikor egy bérelhető webáruházat választunk, akkor egy kész megoldást kapunk. A webáruházba be van építve szinte minden olyan külső és belső szolgáltatás, amely a webáruház üzemeltetés során igényként felmerülhet. Ilyen szolgáltatás pl. a webáruház termék keresője, paraméter szűrője, készletkezelője, de a legtöbb ilyen rendszer gond nélkül képes kezelni az itthon legelterjedtebb elektronikus fizetési módokat, a vásárlók számára fel tud ajánlani csomag átvevőpontokat vagy a rendelések adatait exportálni tudja a legnagyobb számlázó programok illetve ár-összehasonlító oldalak felé.

Ha tetszik Önnek írásunk, kérjük ossza meg másokkal is!

A kész megoldás hátránya, hogy míg a fejlesztés során a kereskedő személyes kapcsolatban van webáruház készítő céggel, addig a webáruház bérlés során egy a sok ügyfél közül. Többnyire saját magának kell birtokba vennie áruházát és megtanulnia annak használatát. Kevesebb közvetlen segítséget kap, de részletes dokumentáció, illetve oktató videók állnak rendelkezésére. Ezen kívül ma már több olyan céget is igénybe vehetnek a kereskedők, amelyek bérelhető webáruházuk termék feltöltésében, reklámozásában vagy üzemeltetésében tudnak segíteni. Viltor áruházak számára is rendelkezésre áll a Webshop Barát szolgáltatása.

Tulajdonjog

A webáruház készítés során a megvásárolt webáruház a kereskedő tulajdonába kerül, ezt pedig előnyként szokás feltüntetni, mert a legtöbb ember jobban szeret valamit birtokolni és úgy használni, mint csak bérelni. A webáruházak esetén azonban ez nem ilyen egyértelmű. Amit a kereskedő kap, az a webáruház programkódja. Ez több tízezer, számára teljesen érthetetlen nyelven írt program sor. Ha pl. nem elégedett a jelenlegi tárhely szolgáltatójával, akkor átviheti egy másikhoz az áruházat és megfelelő szaktudás birtokában feltelepítheti oda. Csakhogy ez a megfelelő szaktudás jellemzően nincs meg, mert egy kereskedő nem ehhez ért. Ugyanígy, ha a webáruház fejlesztőjével nem elégedett a kereskedő, akkor a programkóddal átmehet egy másik fejlesztőhöz, akivel tovább dolgozhat. A problémát itt az jelenti, hogy a fejlesztő cégek nem szeretnek mások kódjával bíbelődni. Általában gyorsabb egy funkciót újból megírni, mint valaki más logikáját megtalálni a program sorok között, főleg, ha a project nem is lett megfelelően dokumentálva.

Így az, hogy a kereskedő tulajdonosa is egy webáruháznak, a gyakorlatban nem sokat jelent. (Más a helyzet, ha az áruház mögött egy belsős informatikai csapat áll, akik folyamatosan karbantartják a kódot, de ezt csak az igazán nagy kereskedők engedhetik meg maguknak.) Ami egy kereskedőnek az igazi értéket jelenti, az nem maga a forráskód, hanem az áruházban tárolt adatok, pl. a termékek, vevők, rendelések adatbázisa, ami viszont egy bérelhető rendszerből is kiexportálható, így átvihető bármely új áruházba.

Webáruház funkciók

A saját, megvásárolt webáruház esetén olyan funkciókat épít be a webáruház készítő cég, amelyeket a kereskedő igényelt. Ezek a legtöbb esetben a bérelhető szolgáltatók kínálatában is megtalálhatóak, de valóban előfordulhat olyan eset, amikor a megrendelőnek olyan speciális igényei vannak, melyekkel egy webshop bérléssel foglalkozó cégnek nem éri meg bővítenie a rendszerét. Ezekben az esetekben a webáruház készítés elkerülhetetlen.

A webáruház bérlés során a webshop általános webáruház funkciókkal lesz ellátva. Ez így elsőre elég szegényesen hangzik, pedig itt rengeteg, előre lefejlesztett, igen hasznos komponensről van szó, pl. az aktuális piacon legelterjedtebb bankkártyás fizetésekről, a legnagyobb szállítókkal való összeköttetésről, külső számlázók és készletkezelők integrálásáról vagy a legfejlettebb marketing eszközök kezeléséről. Ez a tudás a webáruházak 99%-nak minden tekintetben biztosítja a folyamatos működést és értékesítést.

  • Bankkártyás fizetés

    Bankkártyás fizetések

    OTP, OTP Simple, K&H, CIB, PayPal, Barion, Borgun, Worldline Saferpay, Global Payments

  • Szállítók

    Szállítók

    GLS, Express One, DPD, Magyar Posta, Foxpost, Pick Pack Pont, Packeta, Webshippy, Dropcat, Droppify, Csomagpiac, MXP

  • Számlázó programok

    Számlázók

    Cashman-FX, Innvoice, Számlázó Programom, Számlázz.hu, Billingo, ProgramTECH, ClearAdmin, ProfitTárs, Naturasoft

  • Promóciós lehetőségek

    Promóció

    Hírlevél, Pontgyűjtő rendszer, Kuponok, Popup ablakok, Chat alkalmazások, Sávos kedvezmények, Elhagyott kosár értesítő, Facebook remarketing és dinamikus termék hirdetés, Google Shopping, Árösszehasonlító export, Blog, Push üzenetek, RSS

  • Facebook webáruház

    Facebook áruház

    Megjelenés a Facebook felületén, komplett webáruház élmény a követői számára

  • Árösszehasonlító oldalak

    Árösszehasonlítók

    Facebook, Google Shopping, Árukereső, Árgép, Vatera, ShopAlike, Ajándék Katalógus, Apróhirdetés Ingyen, Árfaló, Árközpont, ShopMania, ShopHunter, Olcsó.hu, Olcsóbbat.hu, Horgászakciók.hu

  • Többnyelvű webáruház

    Többnyelvű webáruház

    Webáruházában a vásárlók már 8 nyelv közül tudnak választani, hiszen a magyaron kívül angolul, németül, cseh nyelven, szlovák nyelven, románul, oroszul és olaszul is megjelenhtenek termékei.

  • Keresőoptimalizált webáruház

    Keresőbarát kialakítás

    Webáruháza a keresőmotorok számára is könnyen elérhető lesz, hiszen tartalmaz minden olyan technikai megoldást, illetve illesztési lehetőséget, amely a modern keresőoptimalizálás elengedhetetlen része.

  • Többféle devizanem

    Többféle deviza

    Vásárlói a webáruházában akár többféle devizanemben is láthatják a a termékek árát és adhatják le a rendeléseket.

A funkciók áttekintése során érdemes kitérni azok jövőbeni karbantartására, bővítésére is. A webáruház készítés során a webshop azokkal a funkciókkal indul, amelyet a megrendelő igényelt, és ha nem kéri a rendszer folyamatos fejlesztését, akkor ugyanezek a funkciók lesznek elérhetőek egy-két év múlva is. Ez igen nagy probléma, hiszen az e-kereskedelem évről-évre hoz olyan újdonságokat, amelyek mellőzését egy webáruház tulajdonos sem engedheti meg magának. Gondoljunk csak bele, hogy egy egyedi webáruház számára mekkora befektetést igényelhetett, hogy 2013 körül mobilra optimalizálja webáruházát, mindenben megfeleljen a 2018-as GDRP rendelkezéseinek, vagy a 2020-as online számlaadat-szolgáltatási szabály miatt bekövetkezett változásokat integrálja. Hasonló, kisebb-nagyobb módosítások minden évben vannak, melyek a bérelhető konstrukcióban működő webáruházak tulajdonosait kevésbé érintik, hiszen a szolgáltatók automatikusan elvégzik ezeket a fejlesztéseket (a Viltor webáruház rendszer fejlesztési listáját itt találja).

A webshop készítés és bérlés összehasonlítása közben szempont szokott lenni az is, hogy a bérelhető webáruházak csomagajánlatai olyan funkciókat is tartalmaznak, amelyekre a kereskedőnek nincs szüksége, de a csomagos árképzés miatt kénytelen fizetni érte. Tegyük fel, hogy a szolgáltató egy emelt szintű csomagban kínálja a bankkártyás fizetés lehetőségét, amiben minden nagyobb, Magyarországon elérhető fizetési szolgáltató (pl. OTP, Barion stb.) benne van. A webáruház ezek közül csak egy bankkártyás fizetési szolgáltatóval fog szerződni, de mégis ki kell fizetnie a teljes emelt díjas webáruház csomagot. Ez a legtöbb bérelhető webáruháznál valós probléma, de a Viltornál nem az. Nálunk nincsenek eltérő tudású webáruház csomagok. Minden jelenleg elérhető és a jövőben fejlesztett funkció bekerül az összes webáruházba, mégpedig felár nélkül.

Webáruház technikai üzemeltetése

Az áruházat annak elindítása után folyamatosan üzemeltetni kell. Egyedileg készített webáruház esetén ez azt jelenti, hogy szükség van egy olyan webszerverre, amely kiszolgálja a webáruházba érkező vásárlókat. A webszerver lehet saját tulajdonú fizikai számítógép is, melyet egy szerverteremben helyeznek el, de jellemzően költséghatékonyabb megoldás, ha a kereskedő úgynevezett virtuális dedikált szervert bérel, amely egy nagyobb teljesítményű szerver számítógép kisebb "szelete". Mindkettő megoldás folyamatos anyagi kiadást jelent. Ezen kívül a biztonságos üzemeltetéshez a szerver szoftveres karbantartása, a komponensek frissítése is a kereskedő, vagy az általa megbízott rendszergazda feladata.

Webáruház bérlés esetén a kereskedőnek nincsenek ilyen feladatai. A szerver üzemeltetés minden feladatát leveszi a válláról a webáruház szolgáltató cég.

Hibák felderítése, elhárítása

Hibamentes webáruház rendszer sajnos nincs. Az egyedi webshop készítés során ugyanúgy becsúszhatnak hibás algoritmusok a program kódba, mint a bérelhető rendszerek esetén. Azonban a hibák felderítése és azok javítása a bérelhető megoldások természetéből fakadóan sokkal gördülékenyebbek, gyorsabbak. Mivel minden webáruház mögött ugyanaz a motor fut, így a több szem többet lát elv alapján a hibák jelentése olajozottabb, és a javítás is gyorsabb, hiszen sok webáruházat érint, így nincs idő késlekedni.

Webáruház készítés és üzemeltetés költségei

Egy webshophoz kapcsolódó ráfordítások jellemzően az indulási, illetve a folyamatos üzemeltetési kiadásokat jelentik. Természetesen sok olyan költség merülhet fel, amelyek úgy a webáruház készítés, mint a bérlés mellett előfordulnak, pl. a domain éves díja, a könyvelő kifizetése, a keresőoptimalizálás, a fogyasztóvédelmi dokumentumok, a külső szállítók, számlázók, készletkezelők költsége, vagy a marketing ügynökségek, pénzügyi szolgáltatók jutaléka. Mi most inkább azokra a kiadásokra koncentrálunk, amelyek a saját és bérelt webáruház megoldások esetén különböznek.

A rendszer elkészítésének ára

Webshop készítés esetén az ár nagyban függhet attól, hogy a programozó nyílt forráskódú rendszert használ, vagy saját maga fejlesztette a programot. Előbbi esetében ugyan maga az alaprendszer nem kerül pénzbe, de annak beüzemelése, a megfelelő kiegészítő modulokkal való felvértezése, illetve a grafikai munkák elvégzése komolyabb kezdeti költséget is jelenthet, amely elérheti akár a több százezer forintot.

Ha béreljük a webáruházat, akkor magának a fejlesztésnek nincs költsége, viszont a grafikai utómunkák (testreszabás, logó elkészítése, reklámképek, bannerek megrajzolása) kiadást jelenthetnek. Ez az összeg azonban jóval a webáruház készítés ára alatt marad (Viltor áruházak számára mi is kínálunk megfizethető grafikai csomagokat), így a kereskedő többet fordíthat a termékek beszerzésére vagy az új áruház hirdetésére.

Üzemeltetési ráfordítások

Az egyedi webshop működtetéséhez szükség van saját szerverre vagy egy olyan virtuális kiszolgálóra, amely dedikált erőforrásai kizárólag a webáruház rendelkezésére állnak. A legtöbb webáruház számára az utóbbi a jobb választás, mind az ár, mind pedig a karbantarthatóság, fejleszthetőség szempontjából. Ez a megoldás nagyságrendileg 5-10 ezer forintba kerül havonta. Webáruház bérlés esetén ilyen költség nincs, illetve a havi bérleti díj ezt tartalmazza.

Mi van, ha nem jön össze az online értékesítés?

A webáruház készítés és bérlés költségeinek összehasonlítása során ki kell térnünk még egy nem túl kellemes szempontra is. Bár a legtöbb kereskedő nagy reményekkel vág neki az online üzletnek, egy részük nem lesz sikeres és egy idő után feladja ezt a tervét. Ennek számtalan oka lehet az elmaradt vagy nem túl alapos piackutatástól kezdve az egyre bonyolódó logisztikai, fogyasztóvédelmi vagy online marketing területeket érintő tudás hiányán át a rossz árképzésig vagy termékkörig.

Viszont ha valaki úgy dönt, hogy befejezi sikertelen online értékesítését, akkor nem mindegy, hogy annak technikai megvalósítására addig mennyit költött. Könnyen belátható, hogy ezen a téren a webáruház bérlés óriási előnnyel bír a webshop készítéssel szemben ami kezdő, tapasztalatlan üzemeltetőknek mindenképpen meggondolandó.

Próbálja ki bérelhető webáruház rendszerünket most!

  • Webáruház nyitás kötelezettségek nélkül

    Kötelezettség mentes

    A próba áruház nyitásával nem keletkezik se rendelési, se fizetési kötelezettsége.

  • Gyors webáruház indítás

    Gyors indulás

    A webáruház nyitás egy perc, csak áruháza nevét kell kitalálnia.

  • Minden webáruház funkció elérhető

    Minden benne van

    Teszt webáruházában minden éles funkció kipróbálható lesz.

Kapcsolat

  • E-mail (elsődleges kapcsolat):
    info@viltor.hu
  • Telefon
    (sürgős probléma esetén, 9:00-21:00):
    06 70 933 43 04

Közösségi oldalak

Üzemeltetés

  • Paller Endre egyéni vállalkozó
  • információrendszer programozó, gazdaságinformatikus
  • Számlavezető bank: K&H Bank Zrt.
  • Szlaszám:10404900-67525148-50481028
  • Adószám: 63478262-1-40
  • Nyilvántartási szám: 6617263
  • Adatkezelési nyilvántartási szám: NAIH-60255/2012.
  • Általános Szerződési Feltételek
  • Adatkezelési tájékoztató
  • Viltor webáruház rendszer © 2009 - 2024