Viltor webáruház blog

Gondolatok a webáruházak világából

Online számlaadat-szolgáltatási szabályozás miatt bekövetkezett változások

A NAV tájékoztatása szerint

"2020. július 1-jétől változnak az online számlaadat-szolgáltatás szabályai, bővül azon számlák köre, amikről adatot kell szolgáltatni. 2020. június 30. után kiállított/kibocsátott minden olyan számláról adatot kell szolgáltatni, amit egy adóalany
- egy másik belföldi adóalanynak,
- belföldön teljesített ügyletről
bocsát ki, a számla áthárított áfatartalmától függetlenül.
Ez a kötelezettség az alanyi mentes adóalanyra is vonatkozik, akkor is, ha a jövedelemadózásra a Katv. szerinti szabályokat alkalmazza."

A szabályozás miatt kisebb változások lépnek életbe a webáruházak esetén. A legfontosabb változás, hogy az adminisztrációs felületen és a webáruház éles felületén is be kell állítani az adott vásárló adóalanyiságát, vagyis azt, hogy
- magánszemélyként (vagy külföldiként) vásárol,
- gazdasági társaságként vagy egyéni vállalkozóként vásárol.

Az adminisztrációs felületen ennek beállítására a vásárló adatlapján kialakított mező szolgál

Adóalanyiság beállítása az adminisztrációs felületen

Ugyanerre a célra szolgálnak a webáruház regisztrációs és pénztár felületén megjelenő adatbekérő elemek. Vagyis ezek után minden új vásárló, illetve a régebben regisztrált vásárlók is be tudják ezt az adatot állítani saját maguk részére.

Adóalanyiság beállítása a regisztrációnál Adóalanyiság beállítása a pénztárban

A webáruház a megadott adóalanyiság státusz alapján kezeli a bekérendő számlázási adatokat, illetve azok kötelező jellegét. Így pl. magánszemély esetén nem teszi kötelezővé az adószám/adóazonosító jel megadását. (Ezek a szabályok a 2021. január 1-jén várhatóan bekövetkező újabb szabály módosulásokkal felülíródhatnak majd, de erről pillanatnyilag nincs elegendő információ.)

Egyéb, a változással egy időben életbe lépő fejlesztések

Adatbekérő mezők hiba jelzése

Minden újabb adatbekérés (még ha az csak egy egyszerű checkbox mező is) ronthatja a webáruház konverzióját, vagyis elméletileg kevesebben regisztrálhatnak vagy fejezhetik be a vásárlási folyamatot. Ezért a rendszer az ilyen jellegű műveletek esetén fokozott jelzésekkel hívja fel a vásárló figyelmét arra, hogy valamilyen adatot rosszul, vagy egyáltalán nem adott meg. Az eddig alkalmazott egyszerű hibakiírás megmarad, de ezen felül - a 008 sablontól kezdődően - felugró ablak formájában is megjelenik a hibaüzenet, illetve a hibásan vagy hiányosan kitöltött mezők kiemelésre kerülnek az űrlapon.

Hibaüzenet ablak a pénztárban Hibás mező kiemelése a pénztárban

A könnyebb és gyorsabb adatkitöltést segíti a pénztárban megjelenő jelölőnégyzet, amivel a szállítási adatokat lehet gyorsan átmásolni a számlázási adatok helyére.

Szállítási adatok másolása a számlázási adatok helyére

Számlázási adatok megadása a rendelés kezelésénél

Az új rendelkezések miatt szükség van a számlázó programok részére feladott adatok könnyebb módosíthatóságára, illetve mélyebb előzetes ellenőrzésére is. Ezért az adminisztrációs felületen egy adott rendelés adatlapján közvetlenül is módosíthatóak a számlázási adatok. A rendelés lementésével automatikusan ellenőrzésre kerülnek a mezők, így a program jelzi, ha valamilyen logikai hibát talált a kitöltésben (jellemzően pl. adóalanynak nincs kitöltve adószáma).

Számlázási adatok módosítása közvetlenül a rendelési adatoknál

Lehetséges jövőbeni fejlesztések

  • A webáruházba történő bejelentkezés esetén ideiglenes felugró ablak figyelmeztesse a régebbi céges vásárlókat az adószám kitöltésére.
  • Az adminisztrációs felületen a vevő export kibővítése az új adattal, illetve a már meglévő vevők visszaimportálásának, így csoportos módosításának a lehetősége.

Próbálja ki ingyen a Viltor webáruház szolgáltatást!

A rendszer kipróbálása csak egy gyors regisztrációhoz kötött, ahol megadhatja új webáruháza nevét, majd azonnal birtokba veheti és 20 napig tesztelheti azt! Nincs kezdeti költség, nincs kockázat!

Viltor webáruház blog

2020

Webáruház előfizetői díjának csökkentése - Viltor ajánló rendszer
2020.09.15

Online számlaadat-szolgáltatási szabályozás miatt bekövetkezett változások
2020.06.18

2019

2019 év - ez történt velünk
2019.12.27

Új webáruház arculat - 012 sorozat
2019.11.18

Domain és e-mail csomag Viltor áruházak számára
2019.08.27

Google Maps API kulcs használata
2019.06.17

Automatikusan megújuló tanúsítványok bevezetése a Viltor rendszerben
2019.05.05

Továbbfejlesztett e-kereskedelmi kimutatások a Google Analytics-ben
2019.03.17

A 011c típusú új webáruház sablon funkciói
2019.02.09

Újévi fogadalmakra épített termék és marketing stratégia
2019.01.01

2018

Meglepetés a csomagban
2018.11.21

Facebook bolt létrehozása Viltor webáruházzal
2018.09.20

GDPR alkalmazása a Viltor webáruház rendszerben (2. rész)
2018.05.12

GDPR alkalmazása a Viltor webáruház rendszerben (1. rész)
2018.04.22

GDPR európai adatvédelmi rendelet
2018.04.01

Készletkezelő modul használata a Viltor rendszerben
2018.03.15

2018 eseményei
2018.01.28

2017

Facebook dinamikus termék hirdetések
2017.11.21

Ünnepi időszak fontosabb eseményei
2017.10.21

Viltor oktató videók
2017.09.16

Változik az adminisztrációs felület termék lapja
2017.07.10

Új, 009 sorszámú webáruház arculat
2017.06.27

Változások a Viltor adminisztrációs felületen
2017.04.22

'On page' keresőoptimalizálás kezdőknek
2017.03.16

Figyeljük versenytársainkat!
2017.03.11

Írjunk blogot webáruházunk támogatásához!
2017.03.11

A remarketing működése
2017.02.20

2016

Miért fontos a weboldal tanúsítvány és hogyan kell telepíteni?
2016.12.12

Adwords kiterjesztett hirdetések és hirdetésbővítmények
2016.11.20