Viltor webáruház blog

Gondolatok a webáruházak világából

Készletkezelő modul használata a Viltor rendszerben

Webáruház készletkezelés

A legtöbb webáruház számára a készletkezelés kiemelten fontos feladat, hiszen a pár napos kiszállítási időt többnyire csak olyan termékekkel lehet megvalósítani, amelyek már a rendelés pillanatában is rendelkezésre állnak, készleten vannak. A webáruház motorok többsége meg is birkózik ezzel a feladattal. Minden termék esetén be lehet állítani, hogy mekkora készlet áll rendelkezésre, amelyet a rendszer a rendelések alkalmával folyamatosan csökkent. Ha elfogyott az adott termék, akkor azt a készletszint emelése nélkül már nem lehet megrendelni. Vannak olyan rendszerek is, amelyek a készletszint bizonyos mértékű csökkenése után figyelmeztetik a webáruház használóját a várható készlet problémára.

A nehézségek akkor kezdődnek, ha a webáruház mellett hagyományos üzletet is üzemeltet a tulajdonos. Az esetek többségében az offline és online üzlet azonos raktárkészlettel működik, így ha a hagyományos üzletben eladnak valamit, akkor azt a készletváltozást át kell vezetni az online üzlet felé, illetve ugyanez fordítva is igaz, a webáruház eladásainak mértékével kell csökkenteni az offline bolt készletét is. A probléma megoldására készletkezelő programokat kínálnak a fejlesztő cégek, melyeket némi programozói munkával össze kell hangolni a webáruházzal. A készletek szinkronizálása így is sokszor nehézkes, mert az rendszerint nem az eladás pillanatában történik meg, hanem a készletkezelő program és a webáruház 1-2 óránként szinkronizál egymással jellemzően valamilyen adatállomány (pl. XML) átküldésével. A módszer fő problémája, hogy 1-2 órán belül bármilyen készletmozgás lehet úgy az online boltban, mint a hagyományos üzletben, így egy nagyobb forgalmú áruház esetén kiszámíthatatlan az, hogy egy nulla készletszintre futott terméket nem adunk-e el még egyszer.

Éppen ezért a Viltor rendszerbe - az elmúlt hónapok fejlesztésének köszönhetően - beépítésre került egy komplett készletkezelő modul, amely hasonló módon működik, mint a külön megvásárolható készletkezelő programok. A webáruház rendszer az eddig megszokott készletkezelő funkciók segítségével is működhet tovább, de választhatjuk az új készletkezelő modul használatát is.

A készletkezelő modul bekapcsolásával lehetővé válik a termékek készletszintjének pontosabb kontrollálása, a hagyományos és online üzlet készletszintjének együttes kezelése. A készlet növelése és csökkentése szabályos be- és kivételezési bizonylatokon történik.

  • A beszállítók által generált készletnövekedést bevételezési bizonylatokkal (beszállítói törzs segítségével) tudjuk átvezetni a rendszer által nyilvántartott készletbe.
  • A hagyományos üzletünk eladásait is könnyen fel tudjuk rögzíteni a Viltor rendszerbe, amellyel azonnal csökken a készletszint, így a webáruház biztosan nem fogja eladni ugyanazt a terméket.
  • A folyamat fordítva is igaz, a webáruházban leadott rendelésekről automatikusan kivételezéseket készít a rendszer, ami a közös készletben megjelenik.

A készletkezelő modul használatának más előnyei is vannak. Ha a terméktörzsbe felrögzítjük az egyes termékek beszerzési árát, akkor a készlet listák nem csak darabszámra, de értékre vonatkozó kimutatásokat is tudnak készíteni. A kimutatások között szerepelnek a készletkezelő programok által kínált főbb statisztikák, például készletmozgások, készletérték, tételforgalom vagy partnerforgalom. A listák kinyomtathatóak, vagy CSV állományba exportálhatóak.

A készletkezelő modul segítségével lehetőségünk van leltárfelvételi ív nyomtatására is, így a rendszerben tárolt adatok könnyebben hasonlíthatóak össze a valós készletszinttel. Az eltéréseket pedig leltári többletként vagy leltári hiányként tudjuk rögzíteni a Viltorban.

Próbálja ki ingyen a Viltor webáruház szolgáltatást!

A rendszer kipróbálása csak egy gyors regisztrációhoz kötött, ahol megadhatja új webáruháza nevét, majd azonnal birtokba veheti és 20 napig tesztelheti azt! Nincs kezdeti költség, nincs kockázat!

Viltor webáruház blog

2019

2019 év - ez történt velünk
2019.12.22

Új webáruház arculat - 012 sorozat
2019.11.18

Domain és e-mail csomag Viltor áruházak számára
2019.08.27

Google Maps API kulcs használata
2019.06.17

Automatikusan megújuló tanúsítványok bevezetése a Viltor rendszerben
2019.05.05

Továbbfejlesztett e-kereskedelmi kimutatások a Google Analytics-ben
2019.03.17

A 011c típusú új webáruház sablon funkciói
2019.02.09

Újévi fogadalmakra épített termék és marketing stratégia
2019.01.01

2018

Meglepetés a csomagban
2018.11.21

Facebook bolt létrehozása Viltor webáruházzal
2018.09.20

GDPR alkalmazása a Viltor webáruház rendszerben (2. rész)
2018.05.12

GDPR alkalmazása a Viltor webáruház rendszerben (1. rész)
2018.04.22

GDPR európai adatvédelmi rendelet
2018.04.01

Készletkezelő modul használata a Viltor rendszerben
2018.03.15

2018 eseményei
2018.01.28

2017

Facebook dinamikus termék hirdetések
2017.11.21

Ünnepi időszak fontosabb eseményei
2017.10.21

Viltor oktató videók
2017.09.16

Változik az adminisztrációs felület termék lapja
2017.07.10

Új, 009 sorszámú webáruház arculat
2017.06.27

Változások a Viltor adminisztrációs felületen
2017.04.22

'On page' keresőoptimalizálás kezdőknek
2017.03.16

Figyeljük versenytársainkat!
2017.03.11

Írjunk blogot webáruházunk támogatásához!
2017.03.11

A remarketing működése
2017.02.20

2016

Miért fontos a weboldal tanúsítvány és hogyan kell telepíteni?
2016.12.12

Adwords kiterjesztett hirdetések és hirdetésbővítmények
2016.11.20