Viltor webáruház blog

Gondolatok a webáruházak világából

Figyeljük versenytársainkat!

Valószínűleg számos olyan webáruház létezik a neten, amelyik a miénkkel azonos termékkört forgalmaz. Érdemes ezen áruházak módszereit időnként figyelemmel kísérni, hogy képet kaphassunk róla, melyik termék vagy leírás, esetleg reklám megoldás célravezető. Az információgyűjtéshez több ingyenes szolgáltatás vagy módszer érhető el.

Google Alerts

A Google ezen szolgáltatása már hosszú évek óta működik. Segítségével értesítést kaphatunk, amint egy bizonyos témában új tartalom jelenik meg az interneten. Csak meg kell adnunk a keresett kifejezést (pl. a forgalmazott termékkörrel vagy szolgáltatással kapcsolatos szavakat), majd beállítanunk az opciókat. Ezután a rendszer e-mail vagy RSS hírfolyam formájában küldi nekünk az új információkat.

Google Alerts beállítása

Google Trends

Egy másik igen hasznos eszköz, amely segítségével azt tudhatjuk meg, hogy egy bizonyos kifejezésre egy adott földrajzi területen melyik időszakban hányszor kerestek rá, azaz mikor mekkora az érdeklődés iránta.

Google Trends keresés

SpyOnWeb.com

Az eszköz segítségével többé-kevésbé pontosan ellenőrizhető, hogy egy adott domain névvel egy IP címen milyen más weboldalak találhatóak. Így megtudható, hogy a konkurenciának milyen más internetes tartalmai vannak.

SimilarWeb.com

Egy domain címet megadva megtudhatjuk annak látogató számát, forrását, visszafordulási arányát, a főbb hivatkozó weboldalakat stb. A kiírt adatok - véleményem szerint - csak nagyságrendileg értelmezhetőek.

Open Site Explorer

Az eszköz segítségével egy weboldalra mutató linkek számát és forrását lehet ellenőrizni. Ezen kívül több domain (pl. a saját és a versenytársak oldalai) megadása esetén össze lehet hasonlítani ezeket az adatokat.

Open Site Explorer keresés

Feliratkozás a versenytárs hírlevelére, hírcsatornájára vagy hírfolyamára

Ezzel a módszerrel első kézből kaphatunk információkat és ötleteket. Megtudhatjuk, hogy a konkurensünk éppen mivel próbálja meggyőzni a vásárlóit, mely termékeket favorizálja vagy milyen új akciókat indít.

Fizetett hirdetési szövegek böngészése

Ha hirdetéseket jelentetünk meg pl. a Google Adwords rendszerben, akkor érdemes átnézni az azonos kulcsszavakra hirdetők szövegeit is. Sokszor előfordul, hogy a konkurencia ütősebben, vagy a szűkös lehetőségek (rövid szöveghely) ellenére világosabban tudja megfogalmazni azt, amit mi is szeretnénk átadni a vásárlóinknak.

Próbálja ki ingyen a Viltor webáruház szolgáltatást!

A rendszer kipróbálása csak egy gyors regisztrációhoz kötött, ahol megadhatja új webáruháza nevét, majd azonnal birtokba veheti és 20 napig tesztelheti azt! Nincs kezdeti költség, nincs kockázat!

Viltor webáruház blog

2019

2019 év - ez történt velünk
2019.12.22

Új webáruház arculat - 012 sorozat
2019.11.18

Domain és e-mail csomag Viltor áruházak számára
2019.08.27

Google Maps API kulcs használata
2019.06.17

Automatikusan megújuló tanúsítványok bevezetése a Viltor rendszerben
2019.05.05

Továbbfejlesztett e-kereskedelmi kimutatások a Google Analytics-ben
2019.03.17

A 011c típusú új webáruház sablon funkciói
2019.02.09

Újévi fogadalmakra épített termék és marketing stratégia
2019.01.01

2018

Meglepetés a csomagban
2018.11.21

Facebook bolt létrehozása Viltor webáruházzal
2018.09.20

GDPR alkalmazása a Viltor webáruház rendszerben (2. rész)
2018.05.12

GDPR alkalmazása a Viltor webáruház rendszerben (1. rész)
2018.04.22

GDPR európai adatvédelmi rendelet
2018.04.01

Készletkezelő modul használata a Viltor rendszerben
2018.03.15

2018 eseményei
2018.01.28

2017

Facebook dinamikus termék hirdetések
2017.11.21

Ünnepi időszak fontosabb eseményei
2017.10.21

Viltor oktató videók
2017.09.16

Változik az adminisztrációs felület termék lapja
2017.07.10

Új, 009 sorszámú webáruház arculat
2017.06.27

Változások a Viltor adminisztrációs felületen
2017.04.22

'On page' keresőoptimalizálás kezdőknek
2017.03.16

Figyeljük versenytársainkat!
2017.03.11

Írjunk blogot webáruházunk támogatásához!
2017.03.11

A remarketing működése
2017.02.20

2016

Miért fontos a weboldal tanúsítvány és hogyan kell telepíteni?
2016.12.12

Adwords kiterjesztett hirdetések és hirdetésbővítmények
2016.11.20