Facebook dinamikus termék hirdetések

Dinamikus termék hirdetés

Ha valaki online vállalkozást (például egy webáruházat) üzemeltet, akkor feltehetőleg megpróbálja azt a rendelkezésre álló "ingyenes hirdetési lehetőségekkel" promotálni. Ez az esetek többségében keresőoptimalizálást, vagy például Facebook posztokat jelent. Ugyanakkor úgy érezzük, hogy az utóbbi időszakban a nagyobb szolgáltatók elkezdték "lezárni" ezeket az ingyenes lehetőségeket. A Google találati listájában már alig lehet megkülönböztetni az organikus találatoktól a hirdetéseket, amelyek egy-egy fontosabb kulcsszóra való keresés esetén gyakorlatilag elfoglalják egy notebook képernyőjének magasságát. A Facebook is olyan megoldásokat tesztel, amellyel az üzleti jellegű bejegyzések elől a barátok és ismerősök, valamint fizetett hirdetések veszik át a helyet a hírfolyamban.

Akármit is hoz a jövő ezen a területen, az valószínűsíthető, hogy a legnagyobb hirdetés szolgáltatók a bevételeik növelése érdekében megpróbálják a vállalkozásokat a fizetett hirdetések felé terelni, így érdemes ezeket a lehetőségeket is megismerni.

Az online hirdetések egyik nagyágyúja a remarketing. Lényege, hogy olyan embereknek jelenítünk meg hirdetéseket, akik már valamilyen módon kapcsolatba léptek velünk, érdeklődtek a szolgáltatásunk vagy termékeink iránt, például már meglátogatták a weboldalunkat. A remarketing lehet statikus vagy dinamikus.

Tegyük fel, hogy a weboldalunkon egy biztonságtechnikával foglalkozó cég szolgáltatását kínáljuk. A cég biztonsági rendszereket szerel fel irodákban és üzemekben. Mivel a cég fő profilja a szerelés (szolgáltatás), ezért elegendő lehet a statikus remarketing. Ha valaki a cég weboldalára látogat, de ott nem rendeli meg a szolgáltatást, akkor a statikus remarketing segítségével különböző weboldalakon és a Google vagy a Facebook felületein megjeleníthetjük neki a cégünk reklámját, hátha meggondolja magát és mégis megrendeli a biztonsági rendszerünket. A statikus hirdetés - nagyon leegyszerűsítve - itt azt jelenti, hogy minden weboldal látogatónak ugyanazt a hirdetést jelenítjük meg.

Később fejlődik a cég és a szolgáltatás mellett egy webáruházon keresztül árulni kezdi a különböző biztonságtechnikai eszközöket. Az egyszerűség kedvéért áruljon most biztonsági kamerákat és riasztókat. Ebben az esetben jó lenne, ha a remarketing hirdetésünk azt a terméket vagy termékcsoportot reklámozná a látogatónak, amely után érdeklődést mutatott a webáruházban. Azaz ha valaki a kamerákat böngészte, akkor a hirdetésben is kamerákat lásson, míg ha a riasztók érdekelték, akkor a hirdetésben is riasztók szerepeljenek. Mindezt jó lenne úgy megoldani, hogy ne kézzel kelljen beállítani, hogy mely termékcsoportra milyen hirdetés jelenjen meg, hanem a rendszer ezt automatikusan kezelje. Ez a dinamikus remarketing.

Talán a fenti példából is kitűnik, hogy a dinamikus remarketinghez legalább három dolog biztosan kell:

1. Valamilyen módon tudnunk kell azt, hogy a vásárló pontosan mit csinált a webáruházban. Milyen termékcsoportokat vagy termékeket nézett meg, illetve azokat megvásárolta-e?

2. A hirdetés szolgáltatónak (jelen esetben a Facebooknak) tudnia kell, hogy a hirdetéseinkben mely termékeket jelenítheti meg az érdeklődők számára. Azaz kell egy terméklista.

3. És kell egy szabályrendszer, amely összerendeli a tevékenységet (1-es pont) a hirdetett termékekkel (2-es pont), azaz meghatározza, hogy ha a vásárló ezt meg azt csinálta (például megnézte a kamerákat, de egyet sem vásárolt meg belőlük), akkor a Facebook mit mutasson számára a hirdetésben (a kamerákat mutassa).

Facebook Vállalkozáskezelő

A fenti három pont mindegyikét a Facebook Vállalkozáskezelő oldalon tudjuk menedzselni. Ha még nem hoztunk létre vállalkozói fiókot a Facebookon belül, akkor ezzel kell kezdenünk.

Facebook Vállalkozáskezelő fiók létrehozása 1. lépés Facebook Vállalkozáskezelő fiók létrehozása 2. lépés Facebook Vállalkozáskezelő fiók létrehozása 3. lépés

1. A vásárló tevékenységeinek rögzítése

Ezután kattintsunk a "Vállalkozáskezelő" menün és válasszuk a "Képpontok" elemet.

Facebook Vállalkozáskezelő menü kiválasztása Facebook Képpont menüelem kiválasztása

A Facebook Képpont (Facebook Pixel) egy programkód, amely a vásárlók tevékenységének rögzítését végzi. Ez a kód üzeni meg a Facebooknak, hogy az adott vásárló a webáruházban éppen melyik oldalt böngészi. A képpontot a Facebook Vállalkozáskezelőben létre kell hozni, majd a kapott programkódot a Viltor adminisztrációs felületén a "Beállítások" / "Webáruház működés" / "Integrációk" menüpont "Marketing, ügyfélkapcsolat" fülén található "Facebook képpont kód" mezőbe be kell másolni.

Facebook Képpont létrehozás 1. lépés Facebook Képpont létrehozás 2. lépés Facebook Képpont létrehozás 3. lépés Facebook Képpont létrehozás 4. lépés Facebook Képpont létrehozás 5. lépés

A képpont kódot a "mentés" gombra kattintva véglegesíthetjük. A Facebook alap képponthoz (amely csak az oldalak meglátogatását rögzíti) tartozik 9-féle esemény is, melyek a vásárló különböző tevékenységeit rögzítik.

Facebook Eseménykód hozzáadása

A 9 esemény közül jelenleg 6 van integrálva a Viltor rendszerbe. Ezekkel az eseményekkel - Viltor webáruház esetén - nincs teendőnk, ugyanis webáruházunk az alap képpont kód megléte esetén automatikusan elindítja őket. A teljesség kedvéért azonban felsoroljuk ezeket az eseményeket is.

Facebook eseményLeírás
ViewContentTerméklap meglátogatása alkalmával átadja a termék (és variációi) azonosítóját a Facebooknak.
CompleteRegistrationA vásárló regisztrált a webáruházban.
SearchA vásárló egy kifejezésre keresett a webáruházban.
AddToCartA vásárló egy terméket a kosárba helyezett.
InitiateCheckoutA vásárló a pénztárhoz ért.
PurchaseA vásárló végrehajtott egy rendelést.

A Facebook képpont kód megfelelő beillesztését a legkönnyebben a Google Chrome böngésző Facebook Pixel Helper bővítményével ellenőrizhetjük. Ellátogatunk a webáruházunkba és a bővítmény megmutatja, hogy milyen Pixel kódok futnak rajta. Legalább a PageView képpontnak meg kell jelennie, ugyanis ez az eseményektől függetlenül minden webáruház oldalon lefut.

Chrome Facebook Pixel Helper bővítmény

2. Terméklista feltöltése a Facebook felületére

A terméklistát a Facebook felületen adatcsatornának hívják, melyet katalógusban tudunk elhelyezni. Kattintsunk a Vállalkozáskezelő, majd azon belül a Katalógusok elemre.

Facebook Vállalkozáskezelő menü kiválasztása Facebook Katalógusok menüelem kiválasztása

Ezután hozzuk létre az első termékkatalógusunkat.

Facebook Termékkatalógus létrehozás 1. lépés Facebook Termékkatalógus létrehozás 2. lépés

Ezután a DataFeeds ponton belül hozzuk létre a termékeket tartalmazó adatcsatornát.

Facebook Termékcsatorna létrehozás 1. lépés Facebook Termékcsatorna létrehozás 2. lépés

A szükséges URL címet a Viltor adminisztrációs felület "Beállítások" / "Webáruház működés" / "Integrációk" menüpont "Marketing, ügyfélkapcsolat" fülén található "Facebook termék adatcsatorna elérhetősége" mezőben találjuk. Itt két lehetőség közül is választhatunk: vagy minden termék összes variációját exportáljuk (ekkor lehet, hogy egy-egy terméknek több ugyanolyan termékképe is átkerül a reklámozandó elemek közé), vagy egy termékből csak egy variációt (és ezzel egy termékképet) adunk át. A kiválasztott elérhetőséget másoljuk ki, majd illesszük be a Facebook megfelelő helyére.

Facebook Termékcsatorna létrehozás 3. lépés

A beállítások után a Facebook automatikusan megkezdi a termékek feltöltésének folyamatát, mely végén kiírja, hogy a listában található termékek közül hányat fogadott el. A leggyakoribb hibák a kép mérettel kapcsolatosak, de problémát jelent az is, ha egy termék gyártója nincs kitöltve. Ezeket a hibákat a Viltor adminisztrációs felületen tudjuk orvosolni. A feltöltés után a Facebook jelezni fogja, hogy a google_product_category mező hiányos, de ez nem probléma, nem fogja befolyásolni a hirdetéseinket.

Facebook Termékcsatorna létrehozás 4. lépés

A termékek feltöltése után érdemes egy pár szót ejteni a terméksorozatoktól. A terméksorozatokban a feltöltött termékek közül tudunk kiválasztani valamilyen szempont alapján összetartozó termékeket. Például azonos termékcsoportban lévő termékeket, vagy hasonló nevű termékeket. A Teméksorozatok linkre kattintva válasszuk a Terméksorozat létrehozása elemet.

Facebook Terméksorozatok menüelem Facebook Terméksorozatok létrehozása gomb

Összetartozó termékek sorozatát többféleképpen, például Terméktípus (ez a Viltor termékcsoportot jelenti) vagy termék név alapján is létrehozhatunk.

Facebook Terméksorozatok létrehozása 1. Facebook Terméksorozatok létrehozása 2. Facebook Terméksorozatok létrehozása 3.

Terméksorozatainkat a Facebook eltárolja és a hirdetések elkészítéséhez tudjuk majd használni őket.

Facebook Terméksorozatok listája

3. Facebook hirdetések létrehozása

Válasszuk a Hirdetéskezelő lehetőséget.

Facebook Hirdetéskezelő választása

Marketing célnak adjuk meg a Katalógus alapján történő értékesítést.

Facebook hirdetés létrehozása 1. lépés

Ezután válasszuk ki a katalógust, majd adjunk nevet a kampánynak.

Facebook hirdetés létrehozása 2. lépés

Adjuk meg a hirdetési fiókunk ország és időzóna adatait.

Facebook hirdetés létrehozása 3. lépés

Válasszuk ki, hogy mely - korábban elkészített - terméksorozatra szeretnénk létrehozni a hirdetést.

Facebook hirdetés létrehozása 4. lépés

Határozzuk meg azt a célközönséget, akiknek a hirdetésünk szól. (Itt használjuk ki azt, hogy a képpontnak köszönhetően tudjuk, hogy melyik vásárló milyen tevékenységet végzett az áruházban.)

Facebook hirdetés létrehozása 5. lépés

Beállíthatjuk, hogy a hirdetések milyen felületeken jelenjenek meg a látogatóknak. Dinamikus termék hirdetések esetében az alapértelmezett beállítás megfelelő.

Facebook hirdetés létrehozása 6. lépés

A következő pontban a költségkeretet és az ütemezést határozhatjuk meg, valamint beállíthatjuk, hogy a Facebook milyen konverziós értékeket és hogyan számoljon.

Facebook hirdetés létrehozása 7. lépés

Meg kell határoznunk azt is, hogy a most beállításra kerülő hirdetéseket mely Facebook oldalunk vagy Instagram fiókunk nevében jelenítse meg a rendszer.

Facebook hirdetés létrehozása 8. lépés

Elérkeztünk a hirdetés külső megjelenésének beállításához. Választhatunk olyan hirdetést, amely egyszerre több terméket jelenít meg görgethető galéria formájában, vagy dönthetünk úgy, hogy csak egy termék jelenjen meg a hirdetésben.

Facebook hirdetés létrehozása 9. lépés

A hirdetés beállítás további részében a munkaterület két részre oszlik. Bal oldalon tudjuk elvégezni a módosításokat, míg a jobb oldali felületen láthatjuk a ténykedésünk eredményét.

Facebook hirdetés létrehozása 10. lépés

További hasznos segítségért a következő oldalakat érdemes böngészni:

Próbálja ki bérelhető webáruház rendszerünket most!

  • Webáruház nyitás kötelezettségek nélkül

    Kötelezettség mentes

    A próba áruház nyitásával nem keletkezik se rendelési, se fizetési kötelezettsége.

  • Gyors webáruház indítás

    Gyors indulás

    A webáruház nyitás egy perc, csak áruháza nevét kell kitalálnia.

  • Minden webáruház funkció elérhető

    Minden benne van

    Teszt webáruházában minden éles funkció kipróbálható lesz.

Kapcsolat

  • E-mail (elsődleges kapcsolat):
    info@viltor.hu
  • Telefon
    (sürgős probléma esetén, 9:00-21:00):
    06 70 933 43 04

Közösségi oldalak

Üzemeltetés

  • Paller Endre egyéni vállalkozó
  • információrendszer programozó, gazdaságinformatikus
  • Számlavezető bank: K&H Bank Zrt.
  • Szlaszám:10404900-67525148-50481028
  • Adószám: 63478262-1-40
  • Nyilvántartási szám: 6617263
  • Adatkezelési nyilvántartási szám: NAIH-60255/2012.
  • Általános Szerződési Feltételek
  • Adatkezelési tájékoztató
  • Viltor webáruház rendszer © 2009 - 2024