Viltor webáruház blog

Gondolatok a webáruházak világából

Adwords kiterjesztett hirdetések és hirdetésbővítmények

Kiterjesztett hirdetések

2016 folyamán a Google bevezette a kiterjesztett szöveges hirdetést, mely lényege, hogy az eddig eléggé korlátozott mennyiségű szöveges tartalom helyett több és jobban szétosztott karaktert használhatunk a hirdetés megjelenítése során. A főbb változások a következők:

  • Egy címsor helyett két címsor használható, mindegyikben 30 karakter adható meg.
  • Leírás mező, amely 80 karakter lehet.
  • Megjelenített URL, amely két opcionális útvonal mezőt tartalmaz.
Adwords kiterjesztett szöveges hirdetés

A Google 2017. január 31-től már csak az új, kiterjesztett formátumban enged hirdetéseket rögzíteni, illetve a korábbi hirdetések módosítása során is az új formátum lesz elérhető.

Hirdetésbővítmények

Bár régóta az Adwords része, kevesen használják hirdetéseikhez a bővítményeket. Pedig a használatuk teljesen ingyenes, igen könnyen beállíthatók és növelhetik az átkattintási arányt. A hirdetésbővítmények plusz információkkal egészítik ki a hirdetést, amely alapján a vásárlók jobban megismerik vállalkozásunkat vagy termékünket, így nagyobb valószínűséggel kattintanak hirdetésünkön.

A hirdetésbővítmények beállításához kattintsunk az Adwords felületen az adott kampányra vagy hirdetéscsoportra, majd azon belül keressük meg a "Hirdetésbővítmények" fület.

Adwords hirdetésbővítmény fül

Sajnos egyelőre nem minden hirdetésbővítmény használható Magyarországon. Amelyek használhatók és érdemes meggondolni a használatukat:

  • Belsőlink bővítmények: segítségével kattintható link formájában aloldalakat emelhetünk ki a hirdetésünk alatt. Ilyen link mutathat például a vállalkozásunkat vagy termékkörünket bemutató aloldalakra, árlistánkra, elérhetőségünkre, vagy az összegyűjtött vásárlói értékelésekre. Belsőlink bővítmény példa
  • Kiemelő bővítmények: a belsőlink bővítményekhez hasonlóan a hirdetés alatt jelenik meg. Segítségével vállalkozásunk egy-egy említésre méltó tulajdonságát emelhetjük ki, amely hasznos támpont lehet a vásárlók számára, pl. "Barátságos kiszolgálás" vagy "Széles kínálat". Kiemelő bővítmény példa
  • Hívásbővítmények: a bővítmény segítségével a vállalkozás telefonszámát adhatjuk meg a hirdetés alatt/mellett. Hívásbővítmény példa

Próbálja ki ingyen a Viltor webáruház szolgáltatást!

A rendszer kipróbálása csak egy gyors regisztrációhoz kötött, ahol megadhatja új webáruháza nevét, majd azonnal birtokba veheti és 20 napig tesztelheti azt! Nincs kezdeti költség, nincs kockázat!