Viltor webáruház blog

Gondolatok a webáruházak világából

2019 év - ez történt velünk

Viltor 2019 összefoglaló

Az év végéhez közeledve a vállalkozások többsége megpróbál egyenleget vonni, kiértékelni az adott év eredményeit és kudarcait. Mit sikerült megvalósítani a tervekből és mi az, ami elmaradt? A Viltor webáruház rendszer esetében a 2019-es év kicsit különlegesebb volt, mint a korábbiak. A szolgáltatás idén lett 10 esztendős, így a mindennapi munka eredményessége mellett azon is elgondolkodhatunk, hogy mennyire sikerült a 10 évvel ezelőtti távlati célokat elérni.

Az eltelt 10 év

A cél pedig az volt, hogy a kis és közepes méretű kereskedőknek kínáljunk modern, jól használható, a legismertebb szállítási, fizetési és számlázási módokat integráló webáruházat, mindezt megfizethető áron. Hogy ezt mennyire sikerült elérni, döntse el minden webáruház maga. Mi igyekeztünk beleadni apait-anyait 😊 A 10 év során több, mint 300 olyan fejlesztés történt a rendszerben, amelyek gazdagították a webáruházak funkcionalitását. Voltak közöttük olyan munkák, amelyek csak pár napig tartottak, de akadtak szép számmal nagyobb, több hónapon át futó projektek is.

Ezen kívül sok olyan fejlesztés történt a háttérben, amelyekkel a rendszer üzembiztonságát és gyorsaságát igyekeztünk növelni. A 10 év alatt a rendelkezésre állásunk több, mint 99,9%-os volt. Ebben óriási szerepet játszott a Cellkábel Kft. infrastrukturális háttere, melyet ezúton is köszönünk!

A 10 év során sikerült elérnünk, hogy ne emeljünk árat és ne legyenek funkciótól függőek a webáruház csomagjaink. Nálunk egy 2.000 termékes, egy évre szóló előfizetés most is ugyanúgy bruttó 45.000 forint, mint az indulás évében, 2009-ben volt. Bár ez az árpolitika nem mindig a legkifizetődőbb megoldás számunkra (többen jelezték, hogy azért választottak konkurens céget, mert az ár alapján nem gondolták a Viltort komoly szolgáltatásnak), mi mégis igyekszünk a jövőben is megfizethető és valódi értéket nyújtani az ügyfeleinknek.

2019-es év történései

Egyetlen év eredményeit szerencsére sokkal objektívebben lehet értékelni, mint 10 év általános céljait. Idén a Viltor rendszerben 50 új áruház nyílt, ez nagyjából az a szám, amely ügyfélszolgálati kiszolgálását kis vállalkozásunk még jól el tudja látni, az áruház indulásával járó megkereséseket maximum 1 nap alatt meg tudja válaszolni.

A Viltorban idén 42 fejlesztési munkát végeztünk el. Ezek közül kiemelnénk a legtöbb sablonba integrálható termék szűrőt, a Google Analytics számára továbbítható továbbfejlesztett elektronikus kereskedelmi adatokat, illetve a webáruházak HTTPS biztonságos protokollra történő átállítását.

A második félévben partnerkapcsolatot alakítottunk ki a Next Generation Solution Kft-vel, amely igény esetén rendkívül kedvező áron domain és e-mail tárhely szolgáltatással segíti a Viltor áruházakat.

A teljes képhez azonban hozzátartozik, hogy voltak olyan munkáink, amelyek a nagy átfutási idejük miatt már csak a jövő év első felében kerülnek befejezésre. Ezek közül is a legfontosabb a Viltor többnyelvűsítése, amely végleges változata 2020. tavaszára várható.

Az elvégzett munkák listája a következő:

  • Elkészült a 012_c webáruház sablon.
  • A Viltorba beépítésre került a CashBack World partnercég kód, így a CashBack World hálózatában lévő vásárlók az áruházban vásárolva automatikusan pénz visszatérítést kapnak.
  • Elkészült a 012_b webáruház sablon, amely a 012_a sablon mega menüvel működő változata.
  • A K&H Bankkártyás fizetés mellett lehetőség lett K&H SZÉP kártyás fizetések fogadására is.
  • A Barion fizetést használó webáruházak beállíthatják a Barion Pixel ID értéket.
  • Elkészült a 012 sablon sorozat első eleme.
  • Az általános rendelés exportálás során a termékek neve és darabszáma mellett a cikkszámuk is feltüntetésre kerül.
  • A Csomagküldő.hu szállító cég címkéző felülete részére feladás állományt lehet készíteni a rendelésekről.
  • A webáruházak szűrőjében megjelentek a termék variációk (tulajdonságok) is, így a vásárlók még könnyebben megtalálhatják a keresett terméket.
  • Egy kupon generálása során megadhatóak cikkszámok is, amelyekkel szabályozható a kupon felhasználási köre.
  • A második pénzforgalmi irányelv (PSD2) részeként (várhatóan 2019. szeptember 14-én) bevezetésre kerülő erős ügyfél-hitelesítés (SCA) feltételei lefejlesztésre kerültek a Viltor rendszerben a Barion bankkártyás fizetésekhez.
  • A Számlázz.hu számlák elkészítéséhez már használható a Számlázz.hu új Számla Agent kulcs azonosítása.
  • A Viltor webáruházak számára elérhető lett a 'Viltor Hosting csomag', amellyel kedvezményesen tudnak domain nevet és e-mail tárhelyet foglalni Viltor áruházuk részére.
  • Eddig a következő elemek többnyelvűsítése készült el: termékcsoportok, manuális menük, feltételek, slider képek, űrlapok, blog bejegyzések, szállítási módok, fizetési módok, tartalom oldalak, fogyasztóvédelmi dokumentumok.
  • A termékeket exportálni lehet az eMAG piactérre.
  • A Viltorban mód lett a Foxpost új Csomagvarázsló felületére történő rendelés exportálásra.
  • Egy hosszabb távú fejlesztési szakasz kezdődött el a Viltorban, mely célja a többnyelvű webáruház felület bevezetése.
  • Elérhetővé vált a Google Shopping (Google Merchant) szolgáltatás számára készülő export az adminisztrációs felületen.
  • Az Árukeresőre történő exportálás során választható olyan export típus is, amelyben az egyes termékek nem variációnként, hanem egy sorban szerepelnek. Az ilyen típusú export feltétele, hogy az adott termék variációi egy árban legyenek.
  • A termékekhez 12 kép tölthető fel.
  • A webáruház menüjének kialakításánál egy menüelem lehet elégazás és link is egyben.
  • Kibővült a szállítási módok cikkszám alapján történő szűrése.
  • A vásárlói csoportoknál eddig csak egy közös termék kedvezményt lehetett beállítani. Az új fejlesztéssel minden vásárlói csoport esetén kedvezményeket állíthatunk be termékcsoportonként, termékenként vagy gyártónként is.
  • A Viltorban minden saját domaint használó webáruház HTTPS kommunikációt fog használni.
  • A PureChat chat alkalmazás beépíthető lett a webáruházba.
  • A rendelések tételei, szállítási és fizetési módja módosítható lett a webáruházban.
  • A Smartsupp chat alkalmazás könnyen beépíthető lett a webáruházba.
  • A termékek paraméter értékeit az adatbázis export / import is tartalmazza, ott is módosíthatóak, illetve új paraméter értékek vehetők fel.
  • A termékekhez belső használatú megjegyzés fűzhető.
  • Elérhetővé vált a DPD Pickup átvevőpontok használata a webáruházak szállítási módjai között.
  • Könyv termékek esetén megadható az ISBN szám.
  • A Viltor áruházak továbbfejlesztett elektronikus kereskedelmi adatokat tudnak szolgáltatni a Google Analytics számára.
  • Az elektronikus fizetések beállításainál megadható, hogy a webáruház a vásárlót a megrendelés leadása után automatikusan átirányítsa a fizetési felületre. Így elkerülhető, hogy a vásárló esetleg nem kattint rá a 'Fizetés' gombra.
  • A webáruház URL címei átirányíthatóak az adminisztrációs felületen keresztül egy másik címre.
  • Az MPL címiratkitöltő programba való exportálás során a rendszer figyelembe veszi, ha egy rendelést utánvétes fizetéssel egyenlítenek ki. Ekkor automatikusan bekerül az utánvét összege az export állományba. Ezen kívül a súly és értéknyilvánítás adatok is kitöltésre kerülnek a termék paraméterek alapján.
  • Bekerült a dokumentációba a Google Tag Manageren keresztül történő Analytics mérőkód és egyszerű Google Ads konverziókövetés használatának leírása.
  • A webáruház integrációk közé felvételre került a Google Tag Manager (Google Címkekezelő).
  • Amennyiben a Barionnál regisztrált e-mail cím eltér a webáruház e-mail címétől, az külön megadható az elektronikus fizetési beállítások között.
  • Az új, 011c sablonban bevezetésre került az adminisztrációs felületről átírható menürendszer.
  • Új arculat készült el, mely itt tekinthető meg.
  • Elérhetővé vált a webáruházak számára a termék paraméterek alapján működő termék szűrő.
  • A Viltor a rendelés visszaigazoló leveleket a noreply@viltor.cloud címen keresztül küldi ki a webáruházak számára. A fejlesztés további lépései során minden rendszerüzenet ezen a címen kerül majd kiküldésre, melynek célja a rendszerüzenetek nagyobb arányban történő tiszta kézbesítése (spam mappába kerülés kiküszöbölése).

Próbálja ki ingyen a Viltor webáruház szolgáltatást!

A rendszer kipróbálása csak egy gyors regisztrációhoz kötött, ahol megadhatja új webáruháza nevét, majd azonnal birtokba veheti és 20 napig tesztelheti azt! Nincs kezdeti költség, nincs kockázat!

Viltor webáruház blog

2019

2019 év - ez történt velünk
2019.12.22

Új webáruház arculat - 012 sorozat
2019.11.18

Domain és e-mail csomag Viltor áruházak számára
2019.08.27

Google Maps API kulcs használata
2019.06.17

Automatikusan megújuló tanúsítványok bevezetése a Viltor rendszerben
2019.05.05

Továbbfejlesztett e-kereskedelmi kimutatások a Google Analytics-ben
2019.03.17

A 011c típusú új webáruház sablon funkciói
2019.02.09

Újévi fogadalmakra épített termék és marketing stratégia
2019.01.01

2018

Meglepetés a csomagban
2018.11.21

Facebook bolt létrehozása Viltor webáruházzal
2018.09.20

GDPR alkalmazása a Viltor webáruház rendszerben (2. rész)
2018.05.12

GDPR alkalmazása a Viltor webáruház rendszerben (1. rész)
2018.04.22

GDPR európai adatvédelmi rendelet
2018.04.01

Készletkezelő modul használata a Viltor rendszerben
2018.03.15

2018 eseményei
2018.01.28

2017

Facebook dinamikus termék hirdetések
2017.11.21

Ünnepi időszak fontosabb eseményei
2017.10.21

Viltor oktató videók
2017.09.16

Változik az adminisztrációs felület termék lapja
2017.07.10

Új, 009 sorszámú webáruház arculat
2017.06.27

Változások a Viltor adminisztrációs felületen
2017.04.22

'On page' keresőoptimalizálás kezdőknek
2017.03.16

Figyeljük versenytársainkat!
2017.03.11

Írjunk blogot webáruházunk támogatásához!
2017.03.11

A remarketing működése
2017.02.20

2016

Miért fontos a weboldal tanúsítvány és hogyan kell telepíteni?
2016.12.12

Adwords kiterjesztett hirdetések és hirdetésbővítmények
2016.11.20